بررسی کتاب pdf پاسخ به تاریخ

دانلود کتاب پاسخ به تاریخ

تمامی ما ایرانیان در هر سن و سالی که باشیم علاقه مند به تاریخ ایران هستیم و همواره سعی میکنیم تا تاریخ و فرهنگ ایرانی خود را حفظ نماییم. یکی از کتاب هایی که درباره تاریخ ما بسیار مطرح است و کتاب پاسخ به تاریخ نوشته محمدرضا پهلوی ست. همانطور که میدانید این کتاب را خود وی پس از انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۸ نوشته است و خالی از لطف نیست تا از زبان شاه برکنار شده تاریخ ایران را بیشتر بدانید.

توضیحات تکمیلی درباره کتاب پاسخ به تاریخ

جواب به تاریخ نام کتاب خاطراتی نوشته محمدرضا پهلوی، آخرین شاه ایران است که در اصل به زبان فرانسه و پس از وقوع انقلاب (۱۳۵۸) نگاشته شده است. این کتاب بعداً به زبان انگلیسی و زبان فارسی برگردانده شد. شاه در پیشگفتار درباره کتاب می‌گوید:    در این کتاب قصد دارم نشان بدهم که چرا در راه رسیدن به اهدافم پافشاری می‌کردم؛ و چرا می‌خواستم جامعه‌ای بر اساس عدالت دسته جمعی، و نه جنگیدن طبقاتی بنا کنم؛ جامعه‌ای که تمام در آن یکپارچه و وابسته به یکدیگر باشند. و گفتنی است چون با تمام کشورهای جهان چه دنیای غرب، چه کشورهای بلوک شرق و چه جهان سوم حسن تفاهم داشتم، این امحل برایم فراهم آمد که بتوانم در محیطی آکنده از صلح و صفا، کوشش خود را برای رساندن ایران به سوی تمدن بزرگ دنبال کنم.
این کتاب علاوه بر این که به صورت رایگان در دسترس عموم قرار گرفته است به صورت فیزیکی نیز میتوانید آن را خریداری کنید و سایت دهکده لینک ها این امکان را برای شما آماده کرده است که کتاب پاسخ به تاریخ را هم دانلود کنید و یا در صورت علاقه آن را خریداری کنید.
جالب است بدانید که دانلود کتاب پاسخ به تاریخ اثر «محمدرضا پهلوی» به کوشش شهریار ماکان و بر اساس متن اصلی منتشر شده در اروپا و آمریکا تدوین شده است. بر اساس پیشگفتار «کتاب بیشتر برای خوانندگان اروپایی و امریکایی نوشته شده بود تا ایرانیان. در حقیقت شاه می خواسته است در برابر مقالات و گزارش های انتقادآمیزی که مطبوعات بین المللی درباره ی او منتشر می کردند دفاعیه ای تدوین کند و انتشار دهد.» این کتاب در چهار بخش تدوین شده است. در بخش آغازین با عنوان «از ایران دیروز تا ایران امروز» سعی شده، خلاصه ای از تاریخ شاهنشاهی ایران ذکر شود. بخش دوم «سلسله ی پهلوی، نجات و وحدت ایران» اطلاعاتی درباره ی سلسله پهلوی و نقش رضاشاه در شکل گیری این سلسله را ارائه می کند و در آن به جنگ جهانی دوم و عواقب آن اشاره شده و همچنین برنامه ی هفت ساله ی مصدق و عواقب کار او تشریح شده است. در ادامه، مسئله نفت و شکل گیری چاه های نفت و نیروگاه های اتمی بررسی می شود .در بخش سوم به طور مفصل انقلاب سفید، و نتایج و عواقب آن ارزیابی شده است. «اتحاد لعنتی سرخ و سیاه» عنوان بخش چهارم است که شامل مباحثی همچون «نقش وسایل جمعی»، «عزاداری های پیاپی و جنایت آبادان»، «حقایق درباره ی سازمان اطلاعات و امنیت در کشور» و «نخست وزیری شاپور بختیار»، «حکومت وحشت» و… است.
در صورتی که علاقه دارید میتوانید کتاب های بیشتری را به فرمت  pdf  از سایت دهکده لینکز یا همان ( دانلود کتاب ) دانلود نمایید. ادمین های این سایت همواره آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند و در صورتی که نیاز به یک کتاب خاص و یا کمیاب داشتید میتوانید با مدیران سایت ارتباط برقرار کنید و از آنها درخواست کتاب مورد نظر خود را نمایید.
منبع : https://dehlinks.ir
 

00:00
00:00
Loading the player ...

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *