چای برای تناسب اندام

امروزه افزایش وزن و چاقی به یکی از مشکلات برای مردم تبدیل شده است تا جایی که آنها برای رسیدن به لاغری و تناسب اندام دست به انجام راه‌های مختلف می زنند. رژیم لاغری مختلفی وجود دارد که می‌توان از آنها بهره برد و به تناسب اندام رسید. در این میان انواع چای لاغری نیز وجود دارد که به کمک آن ها می توان کاهش وزن را تجربه کرد. چای برای اولین بار در چین شناخته شد و با همان تلفظ به زبان فارسی نیز وارد شد . چای، نوشیدنی مورد علاقه اکثر ایرانیان بوده و نوشیدن آن در هر زمانی برای کاهش خستگی ناشی از کار بسیار لذت بخش می باشد.

 

تاثیرات شگفت انگیز چهار نوع چای لاغری برای کاهش وزن بدن

بعلاوه بعضی از چای ها هستند که تاثیر مستقیم بر سوخت و ساز بدن داشته و با افزایش متابولیسم بدن باعث کاهش چربی های بدن و لاغری میشوند. در این مقاله قصد داریم که شما را با ۴ نوع چای لاغری که برای کاهش وزن مناسب هستند و شما را به وزن ایده آل خود می‌رسانند آشنا کنیم. استفاده از این نوع چای ها می‌تواند به لاغری و تناسب اندام شما کمک کرده و تاثیر بسزایی در کاهش وزن شما داشته باشند .

چای سبز به عنوان یک چای لاغری

چای سبز، به عنوان یک چای لاغری، دارای فواید بسیار زیادی برای سلامتی بوده و باعث افزایش متابولیسم بدن و کاهش چربی های بدن می‌شود همچنین نشان دادند که برای سلامتی پوست و مو نیز بسیار مفید است. مطالعات انجام شده در مورد چای سبز نشان داده شده است که آنهایی که در طول روز به طور مرتب از چای سبز استفاده می کنند کاهش وزن بیشتری را نسبت به آنهایی دارند که در برنامه روزانه خود چای سبز مصرف نمی کنند .بنابراین برای رسیدن به لاغری و تناسب اندام بهتر است در طول روز و در طی وعده‌های غذایی از چای سبز استفاده نمود.

همچنین نشان داده شده است که چای سبز در کاهش چربی های دور کمر نقش اساسی و ویژه‌ای دارد .این تاثیر به خاطر وجود ماده آنتی اکسیدانی به نام کاتچین است که در ساختار چای سبز به عنوان یک چای لاغری، وجود دارد. کاتچین به طور طبیعی باعث افزایش سوخت و ساز و چربی سوزی در بدن می شود.

چای سبز برای لاغری شکم در یک هفته

بیشتر بخوانید: داروی گیاهی برای لاغری 

چای سیاه به عنوان چای موثر در افزایش متابولیسم بدن

یکی دیگر از انواع مختلف چای لاغری، چای سیاه می باشد که نسبت به انواع دیگر چای لاغری از قبیل چای سبز و چای سفید اکسایش بیشتری بر روی آن انجام گرفته است. عمل اکسایش یک واکنش شیمیایی است که با در معرض هوا قرار گرفتن انجام می‌شود. با اکسایش چای، رنگ آن به سمت قهوه‌ای و تیره می گراید بنابراین رنگ تیره چای سیاه به دلیل اکسایش یافتن آن است .

بر اساس مشاهدات و مطالعات انجام شده روی چای سیاه نشان داده شده است که چای سیاه اثرات مثبت و موثری بر روی لاغری بدن داشته است .کافئین موجود در چای لاغری سیاه، به کاهش وزن و کاهش چربی های دور کمر کمک می کند و باعث افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن می شود .برخی دیگر از محققان معتقدند که خواص لاغری که در چای سیاه وجود دارد به خاطر وجود فلاون هاست .این فلاون ها دارای رنگ سیاه بوده و دارای خاصیت آنتی اکسیدانی می باشند .هر ماده ای که دارای خواص آنتی اکسیدانی باشد می تواند باعث افزایش متابولیسم بدن و کاهش چربی ها و لاغری بدن شود .

همچنین بر اساس مطالعات انجام شده روی فلاون ها نشان داده شده است که آنهایی که در طول روز به مقدار بیشتری از چای سیاه حاوی فلاون ها استفاده کرده اند کاهش وزن بیشتری نسبت به آنهایی داشته اند که از این ماده استفاده نکردند .همچنین علاوه بر فلاون ها ممکن است ترکیبات دیگری نیز در چای سیاه، به عنوان یک چای لاغری وجود داشته باشد که باعث لاغری و کاهش وزن شود که هنوز کشف نشده اند و نیاز به تحقیقات بیشتر در مورد آن می باشد.

 

بیشتر بخوانید: درمان لاغری 

چای سفید به عنوان چای لاغری موثر در تجزیه سلول های چربی

چای سفید حاوی کاتچین هایی در ساختار خود می باشد که به تجزیه سلول‌های چربی در بدن کمک می‌کند .روی چای سفید نسبت به انواع دیگر چای لاغری فرآوری کمتری صورت گرفته و لذا طعم آن نسبت به انواع دیگر چای فرق کرده و ملایم و کمی شیرین است .بر اساس مطالعات انجام شده روی چای سفید نشان داده شده است که چای سفید روی سلامت دهان بسیار موثر بوده و همچنین سلول های سرطانی را نابود میکند .در حالی که مطالعات بر روی این گیاه مفید در هنوز در حال انجام است اما به نظر می‌رسد که یکی از خواص بسیار مفید و قابل توجه این گیاه خاصیت آن در کاهش وزن و کاهش چربی های بدن می باشد .

مطالعات نشان می دهند که میزان کاتچین های موجود در چای سفید تقریباً مشابه با چای سبز بوده و به این دلیل به نظر می‌رسد که این گیاه نیز همانند چای سبز می تواند اثرات مفیدی را روی تجزیه چربی های بدن داشته باشد .

 

بیشتر بخوانید: داروهای لاغری 

دمنوش ها ، به عنوان یک چای موثر در کاهش چربی های بدن

دمنوش ها، نسبت به چای لاغری دارای تفاوت می باشند و آن این است که این دمنوش ها دارای کافئین نمی باشند زیرا از برگ های گیاه چای درست نمی شوند. در واقع دمنوشها از ریختن ادویه جات و همچنین گیاهان مختلف در درون آب جوش ایجاد می شوند و باعث آرامش اعصاب و خواص دیگر برای انسان می‌باشند .امروزه انواع دمنوش ها با خواص مختلف تولید شده اند که از جمله آنها می توان به چای زنجبیل، چای ختمی و چای میوه گل رز اشاره کرد که این دمنوش ها دارای خاصیت در کاهش چربی های بدن و افزایش متابولیسم بدن می باشد .

با مطالعات روی این دمنوش ها نشان داده شده است که این چای ها و دمنوش ها می توانند باعث تنظیم هورمونهای بدن و همچنین کاهش چربی های بدن شوند. یکی از انواع دمنوش هایی که در کاهش چربی های بدن و افزایش متابولیسم بدن نقش ویژه و مهمی دارد چای رویبوس است . دمنوش روبیوس باعث افزایش متابولیسم بدن شده و از تشکیل سلول‌های چربی جلوگیری می‌کند .

00:00
00:00
Loading the player ...

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *